Okul Dışarıda Günü 100 Binin Üzerinde Çocuğun Katılımıyla Gerçekleştirildi

Tüm dünyada çocukların açık havada zaman geçirmelerinin gelişimleri açısından kazanımlarına dikkat çeken Okul Dışarıda Günü, bu yıl dünyadan yaklaşık 500 bin, Türkiye’den ise 100 binin üzerinde çocuğun katılımıyla gerçekleştirildi. Çocuklar gün boyu bulundukları yerden doğa ile bağlarını güçlendirecek keyifli aktiviteler gerçekleştirdi.

<Okul Dışarıda Günü 100 Binin Üzerinde Çocuğun Katılımıyla Gerçekleştirildi

 

Çocukların açık havada keşfederek ve deneyimleyerek zaman geçirdiğinde elde ettiği kazanımlara dikkat çeken Okul Dışarıda Günü, 20 Mayıs Perşembe günü (bugün) tüm dünya ile aynı anda Türkiye’de de gerçekleştirildi. Bu yıl ‘Dünya İçin İyilik’ temasıyla gerçekleştirilen bu özel güne tüm dünyadan yaklaşık 500 bin, Türkiye’den 100 binin üzerinde çocuk katıldı. Daha önce proje web sitesinden yayınlanan özel içerik seti ile gün boyunca öğretmenler ve ebeveynler çocukların doğa ile bağlarını güçlendirecek aktiviteler gerçekleştirdi. Aktif Yaşam Derneği yürütücülüğünde Türkiye’de çocuklar ve yetişkinlere ulaşan Okul Dışarıda Günü, bu yıl da ‘Kirlenmek Güzeldir’ felsefesiyle 17 yıldır ebeveynlere çocukların gelişiminde kirlere, keşiflere ve deneyimlere yer vermeye çağıran OMO’nun destekleriyle gerçekleşti.

 

Çocuklar “Dünya İçin İyilik” Temasıyla Doğal Kaynakların Önemini Yeniden Keşfetti

 

Aktif Yaşam Derneği Başkan Yardımcısı Şule Serter, “2018 yılından bu yana Türkiye’de yürütücülüğünü üstlendiğimiz Okul Dışarıda Günü’nün, ilk günden bu yana bize destek veren OMO’nun da katkılarıyla artık geleneksel hale gelmiş olmasından büyük mutluluk duyuyoruz. Pandemi gölgesinde de olsa keyifli aktivitelerle çocukların doğa ile daha güçlü bağlar kurmalarını sağlayacak ve çevre bilinçlerini güçlendirecek bilgiler edindiler. Bu, özellikle pandemi sebebiyle doğa ile bağlarımızın zayıfladığı bu günlerde gezegenimizi ve geleceğimizi tehdit eden iklim krizi karşısında büyük önem taşıyor. Bu yılki temamız olan ‘Dünya İçin İyilik’ ile de vurgulamaya çalıştığımız bu oldu. Böylece doğal kaynaklarımızı nasıl koruyabileceğimizi, nasıl daha gezegen dostu alışkanlıklar edinebileceğimizi çocuklara anlatma fırsatı bulduk. Katılımın yüksek olması da ayrıca sevindiriciydi.” dedi.

 

Yankı Yazgan: Çocukların Gezegen ve Gelecek Kaygıları Arttı 

OMO’nun 17 yıldır ‘Kirlenmek Güzeldir’ çalışmaları kapsamında uzmanlığına başvurduğu Dr. Yankı Yazgan, “Pandemi ile birlikte yeni yaşam koşullarına uyum sağlamak zorunda kaldık, birçok durumda bunu gerçekleştiremedik.Çocuklar arkadaşlarıyla dijital olarak buluşsa da ev dışında doğada zaman geçirme, sosyalleşme gibi gelişimleri açısından da önem taşıyan temel haklarından mahrum kaldı; okullarına fiziksel olarak devam edememeleri sosyal ve akademik gelişimlerini aksattı . Öğretmenlerin uzaktan eğitimdeki gayretlerine rağmen iletişim, fiziksel temas, sosyalleşme, motivasyon, odaklanma eksikliği ve yalnızlaşma çocukların en çok zorlandıkları alanlardan bazıları oldu; negatif duygulara katlanma becerisini kazandıramadığımız çocuklarımız avuntuyu ekran başında oyunlarda buldular.Bu dönem aynı zamanda çocukların kaygılarını, kendileri dışında olup bitenlere dair merakını da artırdı. Arkadaşlarına özlemleri arttı, sevdiklerinin veya kendilerinin hastalanabileceği konusunda kaygı duymaya başladılar. Araştırmalara göre gezegen ve gelecek odaklı endişe katlandı. Bu sebeple de bu dönemde çocuklara doğru bir şekilde rehberlik etmek, destek olmak bunun bir parçası olarak annenin babanın çocuklarına destek olmalarına yardımcı olmak önem taşıyor. Bu endişenin gelişimi engellememesi, çocukların açık havada zaman geçirme alışkanlığını kaybetmemesi, gezegenin sağlığı ve geleceği konusunda farkındalıklarının artması, çocukların sosyal duygusal gelişimlerinin desteklenmesi için yetişkinlere büyük rol düşüyor, çocukların doğada ve dışarıda daha çok zaman geçirmesinin yollarını geliştirmeliyiz.” dedi.

 

Çocuk Gelişimi, Erken Çocukluk Eğitimcisi ve Uluslararası Oyun Derneği (IPA) Türkiye temsilcisi ve İstanbul Aydın Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Belma Tuğrul, “Pandemi öncesinde çocukların açık havada zaman geçirmesinin, oynayarak öğrenme fırsatlarının öneminden, okulu ve dersleri dört duvarın dışına taşımaya bahsederken bu dönemde evin dört duvarı ile sınırlandık; bunun etkilerini ve sonuçlarını hep birlikte gördük. Dolayısıyla pandemi tüm yetişkin