COVID-19 salgını salgını, kadın araştırmacıların COVID-19 ile mücadelenin farklı aşamalarındaki kritik rolünü açıkça ortaya koydu; virüs hakkındaki bilgilerden ilerlemekten test teknikleri geliştirmeye ve nihayet aşı oluşturmaya kadar.
11-02-2021Aynı zamanda, COVID-19 salgınının kadın bilim insanları, özellikle de kariyerlerinin ilk aşamalarındakiler üzerinde önemli bir olumsuz etkisi oldu ve böylece bilimdeki mevcut cinsiyet eşitsizliğini genişletmeye ve cinsiyet eşitsizliklerini ortaya çıkarmaya katkıda bulundu. Bilimde kadınları ve kızları desteklemek için yeni politikalar, girişimler ve mekanizmalarla ele alınması gereken bilimsel sistem.
Bu bağlamda, bu yılki günün kutlaması "COVID-19 ile mücadelede ön saflarda yer alan Kadın Bilim İnsanları" temasına değinecek ve pandemi ile ilgili alanlarda çalışan dünyanın farklı bölgelerinden uzmanları bir araya getirecek.
2021 ana etkinliği çevrimiçi gerçekleşecek. Tartışmaların eşzamanlı çevirisi İngilizce ve Fransızca olarak yapılacaktır.
11 Şubat 2021 tarihinde 6. Uluslararası Bilimde Kadın ve Kız Çocukları Günü Kongresi Birleşmiş Milletler Genel Merkezinde düzenlenecek. 2030 Kalkınma Gündemi ve onun 17 Küresel Hedefine doğru ilerlemenin hızlandırılmasına büyük ivme ve ilgi ile, 6. Uluslararası Bilimde Kadın ve Kız Çocukları Günü'nün teması Sınırların Ötesinde: Toplum için Bilimde Eşitlik olacak. Sürdürülebilir kalkınma programlarını geliştirmek için Bilim, Teknoloji ve İnovasyondaki sosyal yönlerin ve kültürel boyutların değeri.
Bilim ve cinsiyet eşitliği, 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Gündemi de dahil olmak üzere, uluslararası kabul görmüş kalkınma hedeflerine ulaşmak için hayati öneme sahiptir. Geçtiğimiz 15 yılda küresel topluluk, kadınları ve kızları bilime ilham vermek ve dahil etmek için çok çaba sarf etti. Yine de kadınlar ve kızlar bilime tam olarak katılmaktan dışlanmaya devam ediyor.
Şu anda, dünya çapındaki araştırmacıların yüzde 30'undan azı kadın. UNESCO verilerine (2014-2016) göre, tüm kız öğrencilerin yalnızca yaklaşık yüzde 30'u yüksek öğretimde STEM ile ilgili alanları seçmektedir. Küresel olarak, kız öğrencilerin BİT (yüzde 3), doğa bilimleri, matematik ve istatistik (yüzde 5) ve mühendislik, imalat ve inşaat (yüzde 8) alanlarına kaydı özellikle düşüktür.
Uzun süredir devam eden önyargılar ve cinsiyet kalıpları, kızları ve kadınları bilimle ilgili alanlardan uzaklaştırıyor. Gerçek dünyada olduğu gibi, ekran dünyası da benzer önyargıları yansıtıyor - Geena Davis Enstitüsü'nün Sınır Tanımayan Cinsiyet Eğilimi 2015 araştırması, tanımlanabilir bir STEM işi olan ekrandaki karakterlerin yalnızca yüzde 12'sinin kadın olduğunu gösterdi.
Birleşmiş Milletler Genel Kurulu, 11 Şubat'ı ilan eden A / RES / 70/212 kararını, kadın ve kız çocuklarının bilime tam ve eşit erişimini ve katılımını sağlamak ve cinsiyet eşitliği ile kadın ve kız çocuklarının güçlendirilmesini sağlamak için kabul etti. Uluslararası Bilimde Kadın ve Kız Çocukları Günü.